EN

From the Filmmaster site.

Filmmaster Events signed “Campari Red Diaries”, the new campaign presentation event, a holistic evolution of the last Campari calendar, that represents a changing in the pace of the brand communication. During the event the Academy Award winner director Paolo Sorrentino showed for the first time his highly anticipated short movie, produced by Filmmaster Events. The entire event, held in Rome, developed in two phases: the first was an international press conference, the second an exclusive party with over 500 attendants.

The press conference, held at The Space Cinema, was in a “première” style, with the presentation of the Red Diaries campaign and the projection of “Killer in Red”, the short movie directed by Sorrentino starring Clive Owen. The press conference moderator was the RAI journalist Mia Ceran, who has a solid background of collaboration with the CNN.

The second part of the event was the party at the Palazzo delle Esposizioni in Rome, one of the most exclusive locations in the city. A gala event where the venue was completely customized in “black and red” on the inside and on the outside in a perfect Campari style. At the center of the location the “Campari Bar”, where a number of installations, among whom the “mirror ball” referred to the brand iconic themes, for a completely immersive experience.

After Bob Kunze Concewit’s, CEO of the Campari Group, speech, started the highly anticipated projection of the short movie. At the end, the location took the audience in a journey through time with a quick change in the mood giving space to a performance in a “Studio 54” style designed by Laccio, featuring a cast of nine performers coming from all over Europe, a DJ set by Stefano Fontana, one of the best in Europe, closed the event.

________________________________________________________________________________________________________

IT

Dal sito di Filmmaster.

Filmmaster Events ha firmato “Campari Red Diaries”, l’evento di presentazione della nuova campagna, un’evoluzione olistica dell’ultimo calendario Campari, che rappresenta un cambio di passo nella comunicazione del brand. L’evento ha visto la presentazione dell’attesissimo cortometraggio firmato dal premio oscar Paolo Sorrentino, prodotto da Filmmaster Productions. L’intero progetto, che si è svolto a Roma, si è articolato in due fasi: la prima, che ha visto una conferenza stampa internazionale, e la seconda con un esclusivo party, alla presenza di oltre 500 persone.

La conferenza stampa, che si è tenuta presso il Cinema the Space, è stata in puro stile “première”, con la presentazione della campagna Red Diaries e la proiezione di “Killer in Red”, il cortometraggio diretto da Sorrentino e interpretato da Clive Owen. A moderare la conferenza stampa la giornalista RAI Mia Ceran, che vanta una carriera internazionale con collaborazioni con la CNN.

La seconda parte dell’evento è proseguita la sera con il party, presso il Palazzo delle Esposizioni di Roma, una delle più esclusive location romane.

Una serata di gala in cui l’ambiente è stato costumizzato in “black and red” in perfetto stile Campari, sia esternamente che internamente: al centro della location il Bar Campari, dove una serie di installazioni, tra cui la “mirror ball” hanno fatto riferimento ai temi iconici del brand per un’esperienza completamente immersiva.

Dopo lo speech di Bob Kunze Concewit, Ceo del Gruppo Campari, è seguita l’attesissima proiezione del cortometraggio. Al suo termine, la location ha portato gli ospiti in un viaggio temporale con un repentino cambio di mood dando spazio ad una performance a tema “Studio 54” a cura di Laccio, che ha visto coinvolto un cast di 9 performer provenienti da tutta Europa.
Un dj set d’eccezione a cura di Stefano Fontana, uno dei dj più quotati a livello europeo, ha concluso la serata.